חילופי שנים, חילופי משמרות, חילופי עונות – שנה חדשה! – ראש השנה תשפ”ד

גם השבוע אנחנו מתחילים בפרידה ו”החלפת משמרות”:

לאחר שנים של עבודה נעימה וטובה יחד, עדו, האופה המעולה של מאפיית “איש של לחם”, נפרד מאיתנו (חלקית). לא נוכל יותר להציע לכם כיכרות לחם ממאפה תנורו, תהיה עדיין אפשרות לרכישת קרקרים, גרנולה, עוגיות ומקלוני כוסמין.

אנחנו שמחים לספר שלא נישאר יתומים ממאפים… לתפקיד האופה אנחנו מקבלים בברכה את איל תמיר, אופה ותיק ושכן ממושב תעוז, היידוע גם בכינויו “אישלחם”… כבר 15 שנה שאיל פוסע בשביל השאור המקומח… ואופה במאפייה הקטנה שלו בתעוז מגוון לחמי מחמצת נפלאים וגם לחמניות. העקרונות המנחים אותו הם איכות מעולה, תוך שמירה על רמה גבוהה ומקצועית, ללא פשרות בכל המובנים – מחומרי הגלם דרך תהליך היצירה והעבודה ועד המכירה ללקוח, פשטות וטבעיות המתבטאות באפיה ללא שימוש במרכיבים מלאכותיים, משפרים, מתפיחים, מוסיפי צבע ועוד רעות וחולות, וצניעות וכנות שפירושן לחם איכותי, בריא וטעים ללא פוזה ופלצנות.

השבוע נוסיף לאפשרויות המוצרים במערכת ההזמנות את כיכרות הלחם ומארזי הלחמניות של איל, ומהשבוע הבא ניתן יהיה להזמין ממוצרי המאפיה.

התחדשות נעימה לכולנו!

__________________________________________

מועדי המשלוחים בחגי תשרי:

השבוע:
משלוחים כרגיל – יום שני 11.9 + יום רביעי 13.9 *(מלבד מי שנשלחה לו הודעה בסמס ובאימייל אישי על שינוי)

בשבוע שבין ראש השנה ויום כיפור:
משלוח יום שני עובר ליום שלישי, 19.9
משלוח יום רביעי כרגיל 20.9

בשבוע שבין יום כיפור וחג הסוכות:
משלוח יום שני עובר ליום שלישי, 26.9
משלוח יום רביעי כרגיל 27.9

בעקבות אילוצי לו”ז של השליחים (שעושים את כל משלוחי החגים בפחות ימים בשבוע… נצטרך לעשות הזזות ושינויים לחלק מכם, גם בתוך המועדים האלה – ביום חמישי הקרוב נשלח לכל אחד מכם סמס ואימייל ובו נפרט את לוח הזמנים האישי שלכם. אם לא קיבלתם את ההודעות או משהו לא מובן, דברו איתנו.

בשבוע של חול המועד סוכות אנחנו לא אורזים ארגזים ולא עושים משלוחים.
ובמקום להגיע אליכם – אנחנו מזמינים אתכם להגיע אלינו ליום פתוח אצלנו בשדה – יום של חגיגה חקלאית שמחה – ביום ראשון 1.10, בשעות אחר הצהרים

אחרי שמחת תורה – חוזרים לשגרה!


לכבוד השנה המתחדשת עלינו, אנחנו מזמינים אתכם להוסיף לסל ממגוון המוצרים המעולים מעמל כפיהם של יצרנים ישראלים: לחם ומוצרי מאפה, נבטים, פטריות, שמן זית, זעתר, זיתים, טחינה, ממרחי שקדים ואגוזים, דבש, סילאן, שקדים, תמרים במחירי מבצע לקראת החג, חומוס, קינואה, מיצים טבעיים, סיידרים אלכוהולים, קמחים בטחינת אבן ריחיים, שוקולד נא בעבודת יד, חליטות תה מיוחדות ועוד…וכמובן – לוחות שנה ויומנים מבית “שנה בגינה” – לשנת תשפ”ד!

כל הטוב הזה נמצא במערכת ההזמנות שלנו, ואתם מוזמנים לפנק את עצמכם או את מי שאתם מחבבים במיוחד – מתנה נהדרת לחג!

שנה טובה!

_____________________________________

הַשָּׁנָה לֹא הוֹלֶכֶת
הִיא גַּם לֹא בָּאָה
זֶה אֲנַחְנוּ
שֶׁהוֹלְכִים
מִמֶּנָּה וְאֵלֶיהָ
הַשָּׁנָה גַּם לֹא יְכוֹלָה
לִהְיוֹת טוֹבָה
רַק אֲנַחְנוּ

שושי נרסון נורמן

——

שנה חדשה עומדת בפתח.

במסורת היהודית מתחילים לספור שנה חדשה בארבעה מועדים שונים (בניסן, באלול, בתשרי ובשבט). כל ראש שנה נועד למטרה אחרת, א בתשרי הוא ראש השנה שלנו – של הפלאחים המגדלים ירקות בשדה.

את ההיגיון המושלם של התזמון הזה אנחנו מרגישים בגופנו, שלהט מחום בימות הקיץ הארוכים והמתישים, ועכשיו (יש ימים ש)הוא מתרכך ומצטנן מעט, מתרפק על הירידה בעומס החום. השקיעה, שמגיעה מוקדם יותר, מקצרת את שעות האור בשדה. הסתו הוא הזמן בו מתחלפת השנה בשדה – יבולי הקיץ עומדים לקראת סיום, ושתילות הסתו כבר נכנסו לשדה וממתינות לממטרים ראשונים שיתנו את האות: אכן, השמיים משתנים לעיני החקלאים.

ועם השינוי הזה, למרות כל האתגרים, באות גם התקוות – שתהיה השנה הזו ברוכה וגשומה ופוריה, מבריאה ומנחמת, מצמיחה ומחייה.

התקוות האלה מבוטאות באופן פיזי ממש בשולחן החג של ראש השנה, בברכות וסימני החג. אביי, האמוראי שהחליט לקחת אחריות על הקולינריה של ראש השנה, הוא שהביא את סימני החג לשולחן התלמוד: השתא דאמרת סימנא מילתא היא (עכשיו שאתה אומר סימן טוב הוא) יהא רגיל איניש למיכל ריש שתא (יהא רגיל אדם לאכול בראש השנה) קרא (דלעת) ורובי (לוביה), כרתי (כרישה) וסילקא (עלי סלק) ותמרי (תמרים)” (מסכת כריתות ו’ א’).

סימני ליל ראש השנה מבטאים את העונתיות והרבגוניות שמציע שולחן החג, שיש בו אורחים מכל הסוגים: מהעלים הירוקים (מנגולד), מהקטניות (לוביה), ממשפחת הבצלים, (כרישה), ומהדלועים. וכמובן – מן הרימון והתמר, התפוחים, הדבש והדגים – שמציגים יחד את העושר הרב שמספקת בעונתיות ובטבעיות הארץ הזו.

בערב הזה, בו אנחנו חושבים על המה שהיה ומה שיהיה – על השנה שעברה (ומה היינו רוצים שלא ימשיך), ומצפים לשנה הבאה (ומה היינו רוצים שיהיה בה), הארוחה מציעה לנו לעצור בהווה, בעונה העכשווית, לאכול משהו שהוא מכאן ועכשיו, נקטף בשדה בימים אלה, ויחד עם כל מה שהיה ומה שיהיה, לחוות את מה שעכשיו מתגלגל לנו על הלשון, מתפצח בפה ומתלקלק בשפתיים, ולזכור שעם כל האתגר והקושי והחשש, יש מסביבנו כל כך הרבה צמיחה ושפע וטוב.

וכמסורת ח’ביזה – מדי שנה, אנחנו משתדלים לשים לכם בארגז את מירב ירקות הסימנים שיש בשדה – ויחד איתם לאחל – שתהיה שנה טובה וברוכה!

אלון, בת-עמי, דרור, עינת, אורין וכל צוות ח’ביזה

++++++++++++++++++++++++

מה השבוע בסל?

יום שני: כרישה, חסה, פטרוזיליה/כוסברה/בזיל, חצילים [רגילים/בלאדי/חצילי אצבעות יפניים], במיה/לוביה תאילנדית ארוכה/לוביה עיראקית קצרה, תפו”א, בטטה, תירס פופקורן, עגבניה, מלפפון, נתח דלעת/דלורית.

ובסל הגדול גם: מנגולד, פלפל אדום, בצל/עגבניות צ’רי.

בארגז הפירות: אגס, מנגו, בננה/אבוקדו, רימון. בארגז הגדול גם: תפוחי עץ.

יום רביעי: חסה, נתח דלעת, כרישה, עגבניות צ’רי/דלורית, בטטה, חציל[רגיל/בלאדי/חציל אצבעות יפני], מלפפון, עגבניה, לוביה תאילנדית/במיה, מנגולד, פלפל/תפו”א.

ובסל הגדול גם: בצל יבש, כוסברה/פטרוזיליה/בזיל, פופקורן.

בארגז הפירות: אגס, בננה/אבוקדו, רימון, תפוחי עץ. בארגז הגדול גם: מנגו.

Top