חג שמח והזמנה לבקר אותנו ביום הפתוח שלנו בשבוע הבא!

אנחנו בעיצומם של חגי תשרי  – חלקם כבר מאחורינו, וחג הסוכות ושמחת תורה עוד לפנינו…

בתקופה הזאת, לפני 20 שנה, עשינו את צעדינו הראשונים בחלקת השדה הראשונה שלנו בכפר בן נון – השדה היה שדה אורגני, שעובד אז כבר למעלה מעשור על ידי חיים ז”ל וליאורה תבדל”א פוקר, מחלוצי החקלאים האורגנים בישראל. בשנים לפני שאנחנו הגענו, השדה לא היה מעובד, עקב מחלתו של חיים, וקוצים ועשבים בגובה 2 מטרים מילאו את החלקה… אנחנו שמחנו – עבורנו זה היה סימן לחלקה פוריה ושמחה, המצמיחה יבולים לרוב.

השלב הראשון היה כיסוח החלקה, ולאחר מכן הוצאת צינורות הטפטוף הישנים שנותרו בה מתחת לכל העשביה… כדי לתחח את הקרקע, היבשה מקיץ חם ללא השקיה, פרסנו על החלקה קוי צינורות וממטרות, ומכיוון שהשתמשנו בציוד המשומש שהיה בשדה, כל פתיחת ברז לוותה בשפריץ סורר מחיבור בפינה זו או אחרת של החלקה… אחרי אינספור תיקונים וחיבורים מחדש, ותוך גיוס התואר הראשון שלי (בפסיכולוגיה…), נטבע המושג הח’ביזאי המיתולוגי: “מערכת השקיה טובה דיה” (good enough מערכת השקיה).

החלקה הומטרה, תוחחה, ועמדה מוכנה ומזומנה, ומתרגשת כמונו, לקבל אל חיקה את הזרעים והשתילים הראשונים. העבודות בתחילת הדרך היו בגיוס החברים ובני המשפחה לעבודות השדה, מוקדם בבוקר לפני עבודתם, בימי חופשה או אחרי הצהרים… הם התגייסו ובאו לזרוע, לעדור ולשתול.

כמה תמונות מאותם ימים ראשונים (כולנו צעירים ב20 שנה, העולל במנשא כבר איש צעיר…):

יום הקטיף הראשון שלנו היה לקראת פסח באותה השנה, נרגשים, עייפים, חסונים ומלאי פרפורי בטן, קטפנו את היבולים הראשונים וארזנו ארגזים למשלוח:

השנה אנחנו חוגגים עשרים שנה לאותה תקופה בה נודלה ח’ביזה, ששינתה את החיים של אלון ושלי, ושל עוד ועוד מעגלים הקשורים בחווה הנעימה והחיובית הזאת, מעגלי העובדים, הלקוחות, שיתופי הפעולה, הספקים והקניינים וסתם עוברי אורח שעברו דרכנו. זכינו לצאת לדרך הזאת לפני עשרים שנה, ואנחנו מוקירים תודה על כך שאנחנו עדיין פוסעים בה.

השנה אנחנו חוגגים יומולדת עשרים ביום הפתוח המסורתי שלנו – ביום ראשון הקרוב, 1 באוקטובר, בין השעות 13:00-17:00, כאן, אצלנו, בכפר בן נון.

היום הפתוח הוא הזדמנות לראות איפה צומחים הירקות שלכם, להכיר אותם מקרוב בערוגות, להריח, למשש, לטעום. וכמובן – לפגוש אותנו, את האנשים מאחורי ארגזי הירקות, וגם את חבריכם בקהילת ח’ביזה השותפים לחבורה הגדולה שתומכת יחד אתכם בחקלאות מקומית קטנה ומאפשרת את קיומה של החווה.

מה צפוי?

  • סיורים בשדה: סיור יצא מדי שעה ב”ורבע” לשוטט בין הערוגות ולהכיר את הירקות ואת הסיפורים המלווים את צמיחתם. אלון מדריך סיור “מקצועי” יותר, בת-עמי מדריכה סיור המותאם יותר לילדים. זמני הסיורים (בערך): 13:15, 14:15, 15:15, 16:15.
  • פינת בישול: נכין פיתות על הסאג’, שאפשר יהיה לנשנש לצד ממרחים שונים וירקות מהשדה.
  • פינת יצירה: ביומיום שלנו בח’ביזה אנחנו עוסקים בחומרי ובממשי, ביום הפתוח ננסה לתפוס דווקא קצת רוח… נכין פעמוני רוח מחומרים טבעיים. מוזמנים להביא מהבית חפצים מתכתיים (מפתחות ישנים, פקקי בקבוקים ושאר מתכות) לשלב אותם בפעמון הרוח שלכם.
  • פינת משחקים: משחקי קלפים וקופסא בנושא גידול ירקות – תוכלו “לגדל גינה” משלכם, ללמוד וליהנות תוך כדי משחק וחברים.
  • מכירת ירקות, פירות ושאר מוצרים של יצרנים ישראלים תהיה לאורך היום כולו בבית האריזה שלנו.

אנחנו נחתוך לכם ירקות לנשנוש ובאיזור המכירה תוכלו לרכוש מוצרי מאכל נוספים, מומלץ להצטייד בפיקניק – אנחנו מכינים עבורכם גם את סוכת גבעולי התירס המפורסמת שלנו. וכמובן – שתיה קרה, צל בשפע ואויר צלול.

השנה אנחנו חוגגים ליד בית האריזה שלנו, וסיור על הטרקטור יצא גם לשדות שמחוץ למושב.

הוראות הגעה כאן

נשמח מאוד מאוד לראותכם!

 

Top